петак, 30. октобар 2015.

Deljenje za peti razred - Vežbanje za kontrolni

1A. Rastavi broj 196 na proste činioce.

1B. Rastavi broj 250 na proste činioce.


2A. Odredi nepoznatu cifru x tako da je petocifreni broj 1301x deljiv sa:

a) 5;

b) 3.

Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.

2B. Odredi nepoznatu cifru x tako da je petocifreni broj 1007x deljiv sa:

a) 2;

b) 9.

Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.


3A. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 3⋅14+6,36,3⋅3⋅2⋅5

3B. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 48,2⋅2⋅2⋅7,2⋅24−14


4A. Tri štapa dužina 48cm,60cm,90cm treba iseći na komade jednakih dužina tako da budu maksimalne moguće dužine. Koliko takvih komada možeš dobiti?

4B. Jelena, Marija i Biljana često idu u školsku biblioteku. Jelena ide svakih 4 dana, Marija svakih 6 dana, Biljana svakih 8 dana. Kog datuma u septembru će sve tri ponovo zajedno posetiti biblioteku ako se zna da su to učinile 2. septembra?


5A. Broj 51 napiši u obliku zbira dva broja tako da kada se veći broj podeli manjim bude količnik 5 i ostatak 3.

5B. Broj 82 napiši u obliku zbira dva broja tako da kada se veći broj podeli manjim bude količnik 3 i ostatak 2.

Zadaci mogu biti i ovakvi:

1A. Koliki je količnik q i ostatak pri deljenju broja 215 sa brojem 11?

1B. Odredi vrednost cifre x tako da broj 40x2 bude deljiv sa brojem 4.

1C. Napiši najmanji četvorocifreni broj deljiv brojem 9.

1D. Odredi vrednost cifre x tako da broj 27x5 bude deljiv sa brojem 3.

1E. Napiši najveći četvorocifreni broj deljiv brojem 4.

1F. Koliki je količnik q i ostatak rpri deljenju broja 112 sa 12?


2A. Odredi najveći zajednički delilac brojeva 1700 i 1190.

2B. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 2300 i 1610

2C. Odredi :

a) S(10, 35);    b) S(33, 55, 66);  

c) D(34,51);     d) D(28, 42, 56).

2D, Odredi NZS i NZD za brojeve 32, 56.


3A. Od brojeva 12, 32, 42 koja dva broja imaju:

a) najveći zajednički delilac broj 4;

b) najmanji zajednički sadržalac broj 84?

3B. Od brojeva 16, 20, 32 koja dva broja imaju:

a) najveći zajednički delilac broj 8;

b) najmanji zajednički sadržalac broj 80?

3C. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:

a) 2∣340∗;  b) 9∣72∗9;  c) 4∣50∗6.

3D. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:

a) 2∣509∗;  b) 9∣1∗43;  c) 4∣81∗8.


4. Kolaž papir je pravougaonog oblika i dimenzija 210mm×135mm. Ružica treba da ga iseče na što je moguće veće jednake kvadratiće.

 a) Kolika je površina jednog kvadratića?

 b) Koliko je kvadratića isekla Ružica?


5A. Na stanicu A stigli su istovremeno u 12:00 časova, tramvaj i autobus. Tramvaj prođe kroz tu stanicu u razmacima na svakih 1 sat i 30 minuta a autobus na 2 sata. U koliko časova će se ponovo naći na stanici A, istovremeno i tramvaj i autobus?

5B. Učiteljica želi da svakom učeniku pokloni jednak broj čokoladnih i jednak broj žele bombona. Za to joj je potrebno 42 čokoladne i 28 žele bombona. Koliko učenika ima u odeljenju? Koliko je čokoladnih a koliko žele bombona dobio svaki učenik?





9 коментара: