1A. Rastavi broj 196 na proste činioce.
1B. Rastavi broj 250 na proste činioce.
2A. Odredi nepoznatu cifru x tako da je petocifreni broj 1301x deljiv sa:
a) 5;
b) 3.
Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.
2B. Odredi nepoznatu cifru x tako da je petocifreni broj 1007x deljiv sa:
a) 2;
b) 9.
Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.
3A. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 3⋅14+6,36,3⋅3⋅2⋅5
3B. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 48,2⋅2⋅2⋅7,2⋅24−14
4A. Tri štapa dužina 48cm,60cm,90cm treba iseći na komade jednakih dužina tako da budu maksimalne moguće dužine. Koliko takvih komada možeš dobiti?
4B. Jelena, Marija i Biljana često idu u školsku biblioteku. Jelena ide svakih 4 dana, Marija svakih 6 dana, Biljana svakih 8 dana. Kog datuma u septembru će sve tri ponovo zajedno posetiti biblioteku ako se zna da su to učinile 2. septembra?
5A. Broj 51 napiši u obliku zbira dva broja tako da kada se veći broj podeli manjim bude količnik 5 i ostatak 3.
5B. Broj 82 napiši u obliku zbira dva broja tako da kada se veći broj podeli manjim bude količnik 3 i ostatak 2.
Zadaci mogu biti i ovakvi:
1A. Koliki je količnik q i ostatak pri deljenju broja 215 sa brojem 11?
1B. Odredi vrednost cifre x tako da broj 40x2 bude deljiv sa brojem 4.
1C. Napiši najmanji četvorocifreni broj deljiv brojem 9.
1D. Odredi vrednost cifre x tako da broj 27x5 bude deljiv sa brojem 3.
1E. Napiši najveći četvorocifreni broj deljiv brojem 4.
1F. Koliki je količnik q i ostatak rpri deljenju broja 112 sa 12?
2A. Odredi najveći zajednički delilac brojeva 1700 i 1190.
2B. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 2300 i 1610
2C. Odredi :
a) S(10, 35); b) S(33, 55, 66);
c) D(34,51); d) D(28, 42, 56).
2D, Odredi NZS i NZD za brojeve 32, 56.
3A. Od brojeva 12, 32, 42 koja dva broja imaju:
a) najveći zajednički delilac broj 4;
b) najmanji zajednički sadržalac broj 84?
3B. Od brojeva 16, 20, 32 koja dva broja imaju:
a) najveći zajednički delilac broj 8;
b) najmanji zajednički sadržalac broj 80?
3C. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:
a) 2∣340∗; b) 9∣72∗9; c) 4∣50∗6.
3D. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:
a) 2∣509∗; b) 9∣1∗43; c) 4∣81∗8.
4. Kolaž papir je pravougaonog oblika i dimenzija 210mm×135mm. Ružica treba da ga iseče na što je moguće veće jednake kvadratiće.
a) Kolika je površina jednog kvadratića?
b) Koliko je kvadratića isekla Ružica?
5A. Na stanicu A stigli su istovremeno u 12:00 časova, tramvaj i autobus. Tramvaj prođe kroz tu stanicu u razmacima na svakih 1 sat i 30 minuta a autobus na 2 sata. U koliko časova će se ponovo naći na stanici A, istovremeno i tramvaj i autobus?
5B. Učiteljica želi da svakom učeniku pokloni jednak broj čokoladnih i jednak broj žele bombona. Za to joj je potrebno 42 čokoladne i 28 žele bombona. Koliko učenika ima u odeljenju? Koliko je čokoladnih a koliko žele bombona dobio svaki učenik?
1B. Rastavi broj 250 na proste činioce.
a) 5;
b) 3.
Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.
2B. Odredi nepoznatu cifru x tako da je petocifreni broj 1007x deljiv sa:
a) 2;
b) 9.
Izračunaj zbir svih tako određenih petocifrenih brojeva.
3B. Odredi najmanji zajednički sadržalac brojeva 48,2⋅2⋅2⋅7,2⋅24−14
4B. Jelena, Marija i Biljana često idu u školsku biblioteku. Jelena ide svakih 4 dana, Marija svakih 6 dana, Biljana svakih 8 dana. Kog datuma u septembru će sve tri ponovo zajedno posetiti biblioteku ako se zna da su to učinile 2. septembra?
5A. Broj 51 napiši u obliku zbira dva broja tako da kada se veći broj podeli manjim bude količnik 5 i ostatak 3.
1A. Koliki je količnik q i ostatak pri deljenju broja 215 sa brojem 11?
1B. Odredi vrednost cifre x tako da broj 40x2 bude deljiv sa brojem 4.
1C. Napiši najmanji četvorocifreni broj deljiv brojem 9.
1D. Odredi vrednost cifre x tako da broj 27x5 bude deljiv sa brojem 3.
1E. Napiši najveći četvorocifreni broj deljiv brojem 4.
1F. Koliki je količnik q i ostatak rpri deljenju broja 112 sa 12?
2A. Odredi najveći zajednički delilac brojeva 1700 i 1190.
a) S(10, 35); b) S(33, 55, 66);
c) D(34,51); d) D(28, 42, 56).
2D, Odredi NZS i NZD za brojeve 32, 56.
3A. Od brojeva 12, 32, 42 koja dva broja imaju:
a) najveći zajednički delilac broj 4;
b) najmanji zajednički sadržalac broj 84?
3B. Od brojeva 16, 20, 32 koja dva broja imaju:
a) najveći zajednički delilac broj 8;
b) najmanji zajednički sadržalac broj 80?
3C. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:
a) 2∣340∗; b) 9∣72∗9; c) 4∣50∗6.
3D. Napiši sve četvorocifrene brojeve za koje važi:
a) 2∣509∗; b) 9∣1∗43; c) 4∣81∗8.
4. Kolaž papir je pravougaonog oblika i dimenzija 210mm×135mm. Ružica treba da ga iseče na što je moguće veće jednake kvadratiće.
a) Kolika je površina jednog kvadratića?
b) Koliko je kvadratića isekla Ružica?
5A. Na stanicu A stigli su istovremeno u 12:00 časova, tramvaj i autobus. Tramvaj prođe kroz tu stanicu u razmacima na svakih 1 sat i 30 minuta a autobus na 2 sata. U koliko časova će se ponovo naći na stanici A, istovremeno i tramvaj i autobus?
5B. Učiteljica želi da svakom učeniku pokloni jednak broj čokoladnih i jednak broj žele bombona. Za to joj je potrebno 42 čokoladne i 28 žele bombona. Koliko učenika ima u odeljenju? Koliko je čokoladnih a koliko žele bombona dobio svaki učenik?
Hvala na testu.Puno znaci.
ОдговориИзбришиNe znaci mi nista
ОдговориИзбришиLol
ОдговориИзбришиOdlični zadaci
ОдговориИзбришиZADACI SUPER SAMO DA SE MOGLO RADITI ONLAJN BILO BI MALKO BOLJE
Избришиdobri zadaci
ОдговориИзбришиLepo noob
ОдговориИзбришиSussy baka
ИзбришиNe vređajte čoveka koji je ovo napravio!Trebalo mu je puno vremena i ja radim sa ovog sajta već godinama i zadatci su odlični!!!!!!
ОдговориИзбриши